CHARTA KVALITY
Pro zachování jednotných výstupů z poradenského procesu BDG a jejich vysoké kvalitativní úrovně, a tedy i praktické využitelnosti, byla zpracována tzv. Charta kvality. Jedná se o soubor kritérií, jejichž dodržování bude předmětem kontroly. Každý subjekt poskytující služby v oblasti poradenského procesu BDG se zavazuje tuto Chartu kvality dodržovat.
Charta kvality má devět bodů, které se týkají jednotlivých oblastí činnosti:
1. Struktura a organizace BDG
- Je plně přizpůsobena potřebám BDG, a to v prostorovém uspořádání a vybavení.
- Personální vybavení plně odpovídá potřebám BDG a je v souladu s „metodikou“.
- Všechny používané prostředky, testy, metodické pomůcky, softwarové vybavení atd. jsou pouze legálního původu.
- Nositel BDG je otevřen širokému okolí, odkud čerpá nejnovější poznatky a sám dává k dispozici aktuální dokumentární zdroje.
2. Lidské zdroje
- Za odborné zpracování BDG je zodpovědný psycholog, který úzce spolupracuje s dalšími odborníky.
- Cílem BDG je vždy klient, je v zájmu nositele BDG neustálé zkvalitňování poskytovaných služeb a to především neustálým vzděláváním všech zúčastněných, aktivním získáváním nejnovějších poznatků a účastí na odborných akcích týkajících se BDG.
3. Klientela BDG
- Nositel BDG je povinen chránit všechny údaje o klientovi, a pracovat vždy podle etických norem, kodexu psychologa ve veřejných službách zaměstnanosti a kodexu poradce.
- Při provádění BDG je nositel povinen přísně dbát všech zákonných norem a právních úprav.
4. Nositel BDG má vždy poradní a podpůrnou roli, klient je aktivním prvkem BDG.
5. Prováděná BDG musí být u každého klienta výrazně individuální.
6. Pro každého klienta musí být stanoven reálný akční plán profesního uplatnění klienta.
- Klient musí být se závěry a akčním plánem srozumitelně seznámen včetně časových předpokladů a dílčích aktivit.
- Klient sám nese zodpovědnost za realizaci akčního plánu.
7. Závěrečná zpráva musí odpovídat požadavkům metodiky
- Závěrečná zpráva je majetkem klienta a může být využita pouze v jeho prospěch a s jeho souhlasem.
8. BDG může být předmětem odborné a věcné kontroly pro zlepšování kvality procesu
- Kontrolu může provádět pouze metodické pracoviště bilanční diagnostiky nebo v případě externí služby zadavatel (případně v součinnosti obou). Po dohodě s MPSV je možno dočasně pověřit touto činností další subjekt.
9. Nositel BDG je povinen neustále dodržovat kvalitu poskytované služby
- BDG je především a pouze poradenský proces a služba klientovi.